השר יעלון: "אם לחמאס הייתה יכולת – הוא היה מבצע פיגועים"

    קובי פינקלר No Comments on השר יעלון: "אם לחמאס הייתה יכולת – הוא היה מבצע פיגועים"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סייר היום (שלישי) בגזרת אוגדת יהודה ושומרון, בחטיבה המרחבית יהודה. במהלך הביקור ביקר במערת המכפלה וקיבל סקירות ממפקדי הגזרה. לאחר מכן הגיע שר הביטחון למפקדת חטיבת יהודה להערכת מצב. בסיור השתתפו מפקד הפיקוד אלוף רוני נומה, ראש אגף המבצעים ניצן אלון, מפקד האוגדה תא"ל ליאור כרמלי, ראש המנהל האזרחי תא"ל דוד מנחם, מפקד החטיבה אל"מ יריב בן עזרא ומפקדים המשרתים בגזרה.

     יעלון קיים שיחה עם לוחמי המשרתים בגזרת חטיבת יהודה. במהלך השיחה אמר שר הביטחון לחיילים: "מוטיבציה לפיגועים אמורה להיות כאן, היא קיימת, אבל אנחנו יודעים לסכל אותה מבעוד מועד עם מודיעין טוב ועם פעילות מבצעית שמבצעת מעצרים. דם רב נחסך מהמעצרים שאתם עושים, וגם בפעולות האבטחה שאמורות לשמור, להגן מפני חיכוך, מפני התקפות, גם סביב היישובים וגם סביב הצירים. זו פעילות שבסופו של דבר חוסכת דם רב".

    "אנחנו עושים פעילויות נוספות כמו שאתם רואים, ומעודדים את הכלכלה הפלסטינית, יציאה לעבודה, תעסוקה, מסחר, כי אנחנו חושבים שזה מרגיע את השטח. בכל אופן המציאות היא מורכבת. לאחרונה קרו לנו פיגועים שנרצחו בהם יהודים, בעין בובין באזור בנימין, דולב, בכביש אלון, ולצערנו גם היה טרור יהודי בדומא, אותה הצתה עם בקבוק תבערה שכרגע יש ממנה שני נרצחים, האב ותינוק. אלו לא דברים שגורמים ליציבות בשטח.

    "אני חושב שזה אתגר מורכב לשמור על שטח יציב בתנאים הללו, אבל אף על פי כן זה נעשה בצורה מרשימה, בוודאי מול הפוטנציאל של ההסלמה כאן, ועל זה באמת מלוא הערכתי לחיילים, למפקדים, לשוטרי מג"ב. זה בהחלט ראוי לציון.

    "אנחנו עדיין בגל של תגובה על הפיגוע בדומא. לא שלפני כן לא היו פיגועים, אבל ברור שחלק מהפיגועים שאנחנו רואים, כמו הדריסה של החיילים בצומת סינג'יל באזור שילה – ברור שזו תגובה על דומא. מסיתים בתקשורת הפלסטינית, ואנשים לוקחים את הרכב ודורסים כי זה זמין, לוקחים סכין והולכים לנסות לרצוח יהודי בתחנת דלק בכביש 443, אלו פיגועים זמינים.

    "אם היו לארגונים, בעיקר חמאס וג'יהאד אסלאמי, יכולת לבצע פיגועים, הם היו מוציאים לפועל פיגועים. בינתיים זה נחסך מאתנו, פיגועים של ארגונים, אבל זה עלול לקרות. לכן כל הזמן צריכים להיות דרוכים. ואחד הדברים החשובים ביהודה ושומרון זה לא להתבלבל מהשקט ולא להתבלבל מהנוף ולא להיכנע לחום, אלא להיות כל הזמן ערניים", אמר השר.



    0 תגובות